18 mars 2012

Tak!

Kanske någon undrade över min tidigare referens
till tv-programmet Extreme Home Makeover.
Jo, jag försöker ju vara en smula mammaledig,
och amningsstunderna äger ibland rum i soffan, aka tevens lugna vrå ...
Men nu säger jag: EHM, släng er i väggen.

Nackhåren reste sig när jag kom och såg det här.
Takpannorna är lagda över nästan hela taket!
Otroligt. Det är som magi alltihop.
Våra byggare gör ett fantastiskt jobb.
Så även Dan, som bygger, lutar golv, sätter kök, hämtar material,
bjuder byggarna på tårta, kommer hem, äter och somnar.
Jag är hemmafru.
Tvättar dammiga byggbrallor, arbetar med mission: tömma frysen och lagar småunderliga middagar.
Letar kulörer och tapeter, bloggar och läser jobbmejl på nätterna.
Däremellan röjer vi på vinden, jag, Solvej och mormor.
Vi har packat ner halva köket, de stora barnen har packat ner sina rum.
Snart är det dags att lämna vår fina fina lägenhet.
Men de som ska bo här verkar älska den lika mycket som vi har gjort.
Så det känns bra.
Kram!


Här kommer en specialpanna. Bild kommer!




4 kommentarer:

Anonym sa...

Är det tegel eller betong? Kanske en dum fråga...

Li och Dan sa...

Tegel. :)

Unknown sa...

Hej Li!

Har kikat in och tittat på ert fantastiska hus! SÅÅÅÅ fint det kommer att bli!

Packa på och hälsa "mina" tjejer så gott!

Kram
Fröken FräkenSofia

Li och Dan sa...

Hej Sofia!
Tack! Jag ska hälsa dem.
Kram!